Pamiętaj o inspiracji wyobraźni – NIE dla gotowców

Obiecałam, że się poprawię i to robię. Wczoraj na naszej-klasie zaczepiła mnie moja nauczycielka z liceum Elżbieta Marciniak-Gutowskia. Dokładnie moja wychowawczyni, artysta plastyk. Minęło już sporo czasu od ostatniego kontaktu z panią profesor i była ciekawa co u mnie słychać. Napisałam jej kilka słów i nie omieszkałam jej wspomnieć, że prowadzę dzieci trybem ED. Ku mojej wielkiej radości otrzymałam odpowiedź zwrotną: PAMIĘTAJ O INSPIRACJI WYOBRAŹNI.

„Miałam swoją wystawę w moim rodzinnym Pułtusku-wystawiłam 37 prac .wystawa trwała od 10 maja do 24 czerwca.jestem zadowolona i dumna że się zmobilizowałam.AGA -pamiętaj o jak największej inspiracji wyobraźni,a nie pokazujgotowych wzorów, wyobrażnia plastyczna wraz z dyscypliną muzyczną rozwija segment umiejętności matematycznych i łatwość zrozumienia innych nauk ścisłych,ponadto uwrażliwia na wszystkie jakości wzrokowe i daje ponad 85% informacji-wiedzy. relaksuje !!! zdefiniowanie sądów i myślenie.  dowartościowuje i pozwala stworzyć swój kod estetyczny.ważna jest różnorodność bodźców.rozwija postawę twórczą i usamodzielnia myślenie i rozwija potrzebę szukania własnych rozwiązań i sądów.dużo im czytaj i puszczaj muzykę dobrą- w tym operową- i staraj się zwracać uwagę na poprawność językową. czekam na zdjęcia-pozdrawiam emg”

Szkoda, że nigdy nie dane mi było obejrzeć jej prac, ale nigdy nie mów nigdy.

Zapewne nie każde dziecko ma smykałkę do rysowania, lepienia czy malownia farbami. Ja zawsze wolałam ołówek. W dzisiejszych czasach można rozwinąć wyobraźnię dzieci w inny sposób. Prawie każdy ma aparat w telefonie czy aparat cyfrowy w domu, są wakacje, dzieciaki mają więcej czasu i składając te trzy sprawy razem można stworzyć np. ciekawy foto kalendarz. Do nowego roku jeszcze dużo czasu, ale można pomyślec już na zaś i pobawić się w tworzenie fotokalendarza. Nie musi być to zlepek przypadkowych zdjęć. Można pomyśleć co kto w rodzinie lubi i zrobić kalendarz tematyczny. Jeśli np. dziadek lubi samochody poświęćmy trochę czasu i na wakacyjnych wyprawach zróbmy zdjęcia tym, które nas czymś urzekły. Babcia lubi piec i gotować? Przygotujmy jej kalendarz z przepisami i zdjęciami dzieciaków autorstwa.

Efekt naszej pracy:

Dzieciakom pomysł bardzo się spodobał. Była to co prawda taka przymiarka, ale zapewne poskładamy coś ciekawego ze zdjęć na prezent dla ukochanego Dziadka. A w tle muzyka Claude Debussy zgodnie z zaleceniami pani profesor.

Do dzieła! Zapraszam do dzielenia się linkami do Waszych prac w komentarzu.