Srebrna róża z jesiennych liści

Od kilku lat robię róże z kolorowych jesiennych liści. Co roku mam  na nie troszkę inny pomysł. W tym roku po zrobieniu, pomalowałam je srebrnym sprayem. Wyglądają bardzo ładnie w zestawieniu z zielonymi gałązkami jałowca i dla kontrastu jesiennymi liściami. Dodatkową zaletą utrwalenia ich farbną jest to, że się nie zasuszają i nie skręcają, nie tracą połysku. Zazwyczaj po kilku dnmiach takie róże tracą swój urok, kurczą się i matowieją. Żeby cały czas wyglądały ładnie i świeżo, wystarczy po zrobieniu, zanurzyć je na chwilkę , ale dosłownie krótką chwilkę w wosku. Nie może być on gorący bo różyczka się nam zepsuje. Najlepiej taki w temperaturze pokojowej. Po zanurzeniu trzeba ją odstawić i nie dotykać, aby wosk wysechł. Niektórzy stosują lakier do włosów, ale ja jescze tak nie próbowałam. Metoda z woskiem jest też dobra aby zachować niezwinięte jesienne liście.

Tu jest kurs jak zrobić różę: KLIK (niestety miałam awarię komputera i nie wiem skąd był pobierany), a to mój bukiet:

1

2

Dzieciaki robiły je razem ze mną. Wymyślały po swojemu sposób łączenia liści i ta podłużna róża na drugim zdjęciu jest zrobiona przez naszą trzy latkę. Kiedyś zbierałam liście, przynosiłam je do domu i robiłam róże, ale powiem Wam, że fajniej jest je robić na dworze, siedząć pod drzewem. Materiał macie wtedy pod ręką i możecie wybrać listki które akurat Wam wpadną w oko, a nożyczki i sznurek czy miedziany cienki drucik zawsze się zmieści do kieszeni czy torebki. Przed nami ostatnie ładne dni, trzeba to wykorzystać, więc zapewne jutro zrobimy jeszcze jeden bukiet. Dołączycie się do nas?

Informacje Kolecja
Pełnoetatowa mama, uśmiechnięta optymistka, uwielbiająca prace w ogrodzie czy też ogródku, szycie, haftowanie i takie tam babskie sprawy. Z zachwytem obserwująca jak szybko zmienia się dziecko, fascynatka edukacji domowej.

Skomentuj

