Odkrycie życia z przymrużeniem oka

Nie wiem co jecie i co lubicie. Ja lubię różne kasze, dzieciakom bardzo smakuje pęczak. Jednak kasza jaglana zawsze miała gorzkawy posmak i to mnie do niej skutecznie zniechęcało. Jest to kasza z łuskanego ziarna prosa. Zawartość głównych składników odżywczych kaszy jaglanej jest zbliżona do kaszy jęczmiennej i innych zbóż, z wyjątkiem błonnika, którego w kaszy jęczmiennej jest znacznie mniej niż w innych kaszach. Jest dobrym składnikiem energetycznym (320 – 340 kcal/100 g), głównym składnikiem energetycznym jest skrobia, jej zawartość w kaszy wynosi około 65%. Skrobia jest znacznie delikatniejsza niż w kaszy jęczmiennej i pszennej. Kasza jaglana zawiera około 10 – 11% białka (mniej niż jęczmienna i pszenna), nie zawiera glutenu. Z powyższych zalet wynika, że kasza jaglana szczególnie nadaje się dla małych dzieci, oraz osób na diecie lekkostrawnej czy bezglutenowej. Powinniśmy po nią sięgać podczas infekcji.

Do czego jednak jest Internet? Przez zupelny przypadek znalazłam blog:

smakoterapia
„Zdrowe przepisy. Inspiracje i poszukiwania: dietetyka wg Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, odżywianie według pięciu przemian, C. Diolosa, makrobiotyka, wegetarianizm, weganizm, , slow food, alergie, mały alergik, dieta bez cukru, dieta bezmleczna, dieta bezglutenowa, dieta dr Budwig … itd”

Co w nim takiego niezwykłego ? Znalazłam w nim sposób jak gotować kasze jaglaną i się w niej zakochałam. Serio. Jest pyszna, sycąca, delikatna w smaku, chrupka po wyprażeniu. Dobra na słodko, wytrawnie i można z nią zrobić dużo różnych potraw. Szczerze Wam polecam i ten blog i kaszę.

Człowiek się uczy przez całe życie i fajne w nim jest to, że możemy skorzystać z doświadczenia innych ludzi. Jeśli ktoś wie jak ugotować kaszkę kukurydzianą żeby była smaczna ( nie mam na myśli tych szybkich dla dzieci) to byłabym wdzięczna za podpowiedź.