Jak uszyć miękkie, wypychane literki i worek – poradnik w pigułce

Witajcie, po tak długiej przerwie. Nie chce mi się wierzyć, że cały listopad nie naskrobałam tu ani słówka. W sumie dwa ostatnie tygodnie pochłaniały mnie obowiązki domowe i szycie literek oraz worków do nich dla znajomej. Literki są duże, mają 22 cm i są wypychane, wypełnieniem do poduszek. Paczkę dziś przekazałam kurierowi i jestem szczęśliwa, że się udało. Teraz czekam z niecierpliwością na relację z reakcji dzieciaków.  Zrobienie kompletu zajęło mi ze dwa tygodnie. Oczywiście można było to zrobić o wiele szybciej, ale… no właśnie jest ale. Tym ale, są obowiązki Pani domu, opieka nad dzieciakami, poświęcenie czasu na ich wychowanie a szycie jest w międzyczasie. Misja została zakończona sukcesem i to mnie najbardziej cieszy.

Ja zrobić takie literki – instrukcja krok po kroku.

1. To nie jest nic trudnego, jeśli macie maszynę do szycia idzie to szybciej ale i bez niej dacie radę.

2. Najpierw trzeba narysować sobie literki. Ja ściągnęłam przykładowe stąd. Obrobiłam je w programie graficznym – używam programu GIMP – aby „obciąć” wszystko co mi nie potrzebne tzn. ramkę i wolne tło. Potem wydrukowałam je, każąc mojej drukarce powiększyć zakres wydruku do wysokości 22 cm. Jak już je wydrukowałam to je wycięłam.

3. Następnie trzeba odrysować literki na lewej stronie materiału – to mi zajęło najwięcej czasu, nie samo rysowanie ale dobranie materiałów kolorystycznie i tak, abym z moimi umiejętnościami poradziła sobie z szyciem danego typu materiału. Zawsze mam problem z rozciągliwymi materiałami jakąś satyną i podobnymi. Pamiętajcie, że potem te literki będziecie odwracać, więc niejako w odbiciu lustrzanym musicie je odrysować.

4. Teraz trzeba literki wyciąć i zszyć. Ten krok różne osoby robią rożnie. Ja wycinam po prostu prostokątny kawałek materiału z narysowaną literką i zszywam, potem wycinam z zachowaniem marginesu ale niektóre dziewczyny wycinają precyzyjnie przed zszyciem. Literki zszywamy po obwodzie zostawiając dziurkę na wypełnienie. Literki typu A,R,B,D,O,P zszywa się po obwodzie bez zostawiania dziurki, ale wywija przez wyciętą dziurę na brzuszku. Na blogu „w poMyskowym Świecie” ( link jest TU ) najdziecie szczegółową instrukcję jak je zrobić. Po zszyciu i wycięciu literek, trzeba je przeprasować. Aby po wywinięciu na prawą stronę nie marszczyło się brzydko na zgięciach/zakrętach trzeba ten zostawiony margines naciąć uważając aby nie przeciąć szwu.

5. Przedostatni krok to przewinięcie i wypchanie literek. Jak już literka jest zszyta i wyprasowana, zostaje ją przewinąć na prawą stronę i wypchać. Pytanie czym wypchać? Ja używam kulki silikonowej czyli tzw. sztucznego puchu z poduszek kupowanych w IKEA. Jedna poducha kosztuje nie całe trzy złote i starcza mi na 4-5 literek.

6. Ostatni etap to zszycie dziurki/wlotu najlepiej tak, aby nie było tego widać. Nie jest to łatwe. Znalazłam jednak pomoc na blogu House of Cotton – link jest TU.

I tak oto z pomocą bardziej doświadczonych osób udało mi się uszyć literki. Jeśli nie macie pomysłu na prezent dla najmłodszych członków rodziny to właśnie macie na niego instrukcję krok po kroku.

To efekty – do zdjęć ułożyłam przypadkowe imiona:

ZosiaBetiMayLeiarose

Worki są z bawełny, bez podszewki, z aplikacjami z filcu. Mają wymiary 40 cm na około 35 cm.

piespszczolaslonrybaDSC09332DSC09333

Woreczki powstały przy pomocy „Asica-Łasica i jej Świat”. Znalazłam u niej na blogu instrukcję jak szybko i dosyć łatwo uszyć taki worek. Link znajdziecie TU.

i jej A jutro opowiem wam co robiłam z dzieciakami jeśli chodzi o naukę i zdobywanie nowych informacji.

Advertisements

Informacje Kolecja
Pełnoetatowa mama, uśmiechnięta optymistka, uwielbiająca prace w ogrodzie czy też ogródku, szycie, haftowanie i takie tam babskie sprawy. Z zachwytem obserwująca jak szybko zmienia się dziecko, fascynatka edukacji domowej.

9 Responses to Jak uszyć miękkie, wypychane literki i worek – poradnik w pigułce

  1. Świetnie Ci wyszły te woreczki 🙂 Cieszę się, że kursik się przydał. Pozdrawiam 🙂

  2. Ania says:

    Witam. Moze to zabrzmi gupio, ale mam problem z wywroceniem na lewa strone literek H i N. Pomocy, bo juz trace cierpliwosc. Z gory dziekuje, Pozdrawiam Ania

    • Kolecja says:

      Pani Aniu, przy robieniu tych literek nie można robić zbyt „ciasnych zakrętów”. Czyli szyć po większym łuku, mniej prostokątne wyjdzie H ale łatwiej wywinąć.Literkę szyjemy na lewej stronie i od lini szycia zostawimy margines materiału, dobrze ponacinać go na skos uważając aby nie przeciąć szwu – powstają nam takie małe paseczki -szczególnie na zakrętach, zakolach literek. Dzięki temu materiał się nie naciąga i nie marszczy. Może też ma Pani ustawiony za ciasny ścieg. Ja szyję stębnówką czyli tymi ——- o szerokości 2 lub 1,5.

  3. Ania says:

    Tam gdzie zostawiła Pani link to strony aby szczegółowo uszyć literkę A po kliknięciu w niego otworzy się strona i owszem ale zaraz przechodzi na jakąś Chińską strone czemu tak?

  4. Madzia says:

    Właśnie! Co z tą stroną? mi również jakieś chińskie coś 😦

  5. Aga says:

    Śliczne literki.

  6. Magda says:

    Witam,
    Zamierzam uszyć córce literki, a dzięki temu instruktażowi powinnam to zrobić w mgnieniu oka 🙂 Miałam spory problem ze zalezieniem dużych liter A4 (jestem początkująca w tej branży :)) i w końcu trafiłam na fajną stronkę:
    http://www.yourchildlearns.com/Alphabet/giant-alphabet-letters.html
    może komuś się przyda 🙂
    Pozdrawiam

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: