Opracowanie lektur do klasy 1- zadania

Ostatnio mało pisałam o nauce, uczeniu, uczeniu się. Pierwsza połowa lutego była pod znakiem kataru i kaszlu. Mało czasu spędzałyśmy na rzeczach wartych polecenia. Chociaż zabawa balonem bardzo spodobała się dzieciakom.  Nadmuchałam balon, taśmą przyczepiłam skrzydła, piórka, ogon i dziób. Mazakiem narysowałam oczy. Balon na nitce przyczepiłam do lampy i można było uderzać w niego innym balonem albo packą na muchy.

Ptaszek

Czas choroby to był również czas czytania książek. W zeszłym roku zainspirowałam się pomysłem pewnej mamy i od listopada po przeczytaniu lektury szkolnej córka wypełnia zadania i wpinamy je do skoroszytu.

Po co to robimy? Po pierwsze po to, aby został ślad po tym co czytała, po drugie: za jakiś czas może zajrzeć do skoroszytu i przypomnieć sobie o czym była dana lektura.  Czasami jak córka poprosi to wymyślam jej też zadania do przeczytanych książek, które nie są lekturą.

Z góry zaznaczam, że nie wszystkie pytania/zadania w opracowaniach są mojego autorstwa. Czasami są to zadania innych osób znalezione w sieci. Niestety robiąc te opracowania nie wiedziałam jeszcze, że się z tym z Wami podzielę i nie zapisałam źródeł. W przyszłości postaram się zamieszczać je w treści opracowań.

Dziś chce się podzielić z Wami opracowanymi zadaniami do lektur do 1 klasy szkoły podstawowej (pliki w formacie pdf):

– „Jacek, Wacek i Pankracek” Pobierz

– „Jak Wojtek został strażakiem” Pobierz

– „Opowiadania z Doliny Muminków” Pobierz

– „Szewczyk Dratewka” Pobierz

– „Wars i Sawa” Pobierz 

– Do wiersza  „Przyjście lata” Jana Brzechwy zrobiłyśmy teatrzyk kukiełkowy.

Sukcesywnie będę zamieszczać kolejne opracowania. Mam nadzieję, że się Wam przydadzą. 

Informacje Kolecja
Pełnoetatowa mama, uśmiechnięta optymistka, uwielbiająca prace w ogrodzie czy też ogródku, szycie, haftowanie i takie tam babskie sprawy. Z zachwytem obserwująca jak szybko zmienia się dziecko, fascynatka edukacji domowej.

One Response to Opracowanie lektur do klasy 1- zadania

  1. aeljot says:

    Przydadzą się na pewno. Dziękuję.

Skomentuj

