Co można zrobić z darów jesieni?

Co można zrobić z darów jesieni?

Hmmm co mamy do dyspozycji: jarzębinę, kalinę, żołędzie, czapeczki od żołędzi, kasztany, łupinki od kasztanów, jesienne kolorowe liście, szyszki.

Najbardziej oczywistym pomysłem są ludziki, postacie, zwierzątka z kasztanów i żołędzi. Nasze zeszłoroczne zwierzątka znajdziecie TU.

Potem róże z jesiennych liści – można zostawić je w naturalnych kolorach albo pomalować jnp. na złoto czy srebrno.  Jak zrobić taką różę możecie przeczytać TU.

Sieć jest pełna pomysłów. Mi bardzo podoba się ten grzybek:

Grzybek

Gdybym nie wiedziała z czego jest zrobiony to łatwo można się nabrać, że to prawdziwy grzyb.   Znalazłam go na blogu edusio.pl , w poście „50  pomysłów na jesiennie zabawy dla dzieci„.  Co prawda polecałam go już w zeszłym roku, ale jest wart przypomnienia. Znajdziecie tam pomysły pogrupowane na: drzewa, grzyby, liście, zwierzęta, gry dla dzieci, zabawy montessoriańskie, dynie i inne.

Kolejnym pomysłem jest ramka, czy też jesienny obrazek na przykład taki:

Ramka

Znalazłam go na Facebooku na profilu OtoKoto – nauka przez zabawę.

A to ciekawostka, różne utwory literackie o jesieni.